انواع کارت ویزیت

انواع کارت ویزیت

کارت ویزیت ابزار معرفی کسب و کار

اولین و مهمترین ابزار برای معرفی کسب و کار کارت ویزیت است. بیزینس کارت‌ها هویت برند شما را همانند کاتالوگ، بروشور ، تراکت و … در ابعاد کوچکتر به مخاطب نمایش می‌دهد.
دوام و ماندگاری کارت ویزیت بالاست و ابزاری مناسب برای انتقال اطلاعات تماس از قبیل آدرس، شماره تماس، ایمیل، و آدرس شبکه های اجتماعی می‌باشد.
برای آنکه یک کارت ویزیت برند شما به خوبی معرفی کند بهتر است خلاقانه و اصولی طراحی و با متریال مناسب چاپ شود. دفتر چاپ و هدایای تبلیغاتی طرح ترنج علاوه بر خدمات چاپی، خدمات طراحی را نیز برای شما مشتری عزیز انجام خواهد داد.

دراین مقاله قصد داریم شما را با انواع کارت ویزیت از لحاظ چاپ و جنس آشنا کنیم.

 

چاپ دیجیتال و افست

در این بخش توضیح کوتاه و مختصری از دو نوع چاپ دیجیتال و افست به شما خواهیم داد:

چاپ کارت ویزیت دیجیتال

چاپ دیجیتال از جدیدترین روش های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این نوع چاپ مزایای دارد از جمله امکان چاپ در تیراژ پایین و سرعت چاپ بالا اما در چاپ با تیراژ بالا مقرون به صرفه نمی‌باشد.

 

چاپ کارت ویزیت افست

چاپ افست ( لیتوگرافی) روشی است که بیشتر برای چاپ انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش رنگ‌ها و تصاویر، از طریق غلتک‌های مشخص شده، روی صفحات فلزی حرکت کرده  و چاپی با کیفیت را در اختیار تولید کننده قرار می‌دهند.این روش به عنوان به صرفه‌ترین روش چاپ برای تیراژهای بالا است.

البته علاوه بر این دو نوع چاپ نوع دیگری از چاپ کارت ویزیت وجود دارد که به آن چاپ لترپرس می‌گویند. چاپ لترپرس برای چاپ کارت‌ویزیت‌های لمینت برجسته استفاده می‌شود که در آن نواحی مشخص شده را به صورت برجسته چاپ می‌کنند.

 

انواع اجناس مورد استفاده در چاپ کار ویزیت

در چاپ کارت ویزیت متریال‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زیر به معرفی جنس کارت ویزیت اشاره خواهیم کرد:

 

کارت ویزیت لمینت

کارت ویزیت لمینت

  • کارت ویزیت لمینت براق: از خصوصیات این کارت ویزیت می‌توان به استقامت زیاد در برابر تا خوردگی و شکستن اشاره کرد. کارت ویزیت لمینت براق با استفاده از گلاسه 300 گرم که به وسیله سلفون براق روکش می‌شود و از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است.
  • کارت ویزیت لمینت مات: این کارت ویژگی های لمینت براق را دارد اما تنها تفاوت آن روکش می باشد که در این نوع از روکش مات استفاده شده است.
  • کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب : در این نوع کارت از مقوای گلاسه 600 گرم که با سلفون 25 میکرون حرارتی مات پوشانده شده است استفاده می‌شود. و بر روی آن از چاپ طلاکوب به صورت برجسته استفاده می‌شود.
  • کارت ویزیت لمینت برجسته: متریال این کارت مانند لمینت مات می‌باشد و بر روی آن از تکنیک چاپ خاص یووی موضعی به‌کار می‌رود. استحکام زیاد و ماندگاری در کنار قیمت مناسب، با امکان یووی موضعی ( براق‌ شدن بخش‌هایی از کارت در هر دو سمت) از ویژگی‌های خاص این چاپ کارت ویزیت است.

 

کارت ویزیت سلفون

کارت ویزیت سلفون

  • کارت ویزیت سلفون براق: یکی از محصولات ارزان و اقتصادی به حساب می‌آید. این کارت به لحاظ قیمت مناسب آن بهترین انتخاب جهت چاپ در تیراژهای بالا است. این نوع کارت ویزیت به وسیله سلفون براق روکش می‌شود که علاوه بر ایجاد روکشی براق، استحکام بیشتری به کارت می‌دهد و از پاره شدن آن جلوگیری می‌کند.
  • کارت ویزیت سلفون مات: کارت ویزیت سلفون مات با روکش سلفون ماتی که بر روی آن کشیده می شود پوشانده شده و سطحی یک دست مات به کارت می‌دهد. این نوع کارت از قیمت مناسبی برخوردار است و برای تیراژ بالا اقتصادی و مناسب است.
  • کارت ویزیت سلفون مات موضعی : در این کارت ویزیت از روکش موضعی یووی استفاده می‌شود تا نواحی انتخاب شده توسط مشتری به صورت برجسته درآید.
  • کارت ویزیت سلفون مات طلاکوب : جنس مورد استفاده در این کارت گلاسه 300 گرم است به همراه روکش سلفون مات که مانند نمونه برجسته برخی از قسمت‌های آن طلاکوب می‌شود.
  • کارت ویزیت سلفون مات مخملی: پوشش سلفون مخملی علاوه بر ویژگی‌های سلفون‌های معمولی مثل افزایش مقاومت در برابر رطوبت و پارگی، مانند سلفون مات بسیار زیبا بوده، بازتاب نور کمی دارد و اثر انگشت کمتری را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این موارد حس لمس بسیار خاص و مخمل گونه‌ای را برای مخاطب ایجاد می‌کند. این پوشش برای کارت ویزیت‌هایی با طراحی خاص و لوکس با رنگ‌های تیره و کلاسیک بسیار مناسب و چشمگیر است.
  • کارت ویزیت سلفون مخملی طلاکوب این کارت تمام خصوصیات کارت ویزیت سلفون مات طلاکوب دورگرد را دارا است و تنها تفاوت این دو با هم در نوع سلفون مورد استفاده است.
  • کارت ویزیت سلفون مخملی موضعی جنس مورد استفاده در این کارت گلاسه 300 گرمی است همراه با روکش سلفون مخملی که قسمت‌های از آن یو وی موضعی شده و برجسته و براق است.

 

کارت ویزیت کتان
  • کارت ویزیت کتان آلمان (بافت دار): این نوع کارت ویزیت قطعا در دسته کارت ویزیت خاص و فانتزی (به خاطر جنس کاغذ مورد استفاده) جای می‌گیرد. از خصوصیات این متریال می‌توان به سبکی، استحکام، زیبایی، انعطاف‌پذیری و… اشاره کرد. این متریال دارای بافت های کتانی می‌باشد که بر زیبایی آن افزوده. قیمت این نوع مقوا نسبت به موارد دیگر اندکی بیشتر است.
  • کارت ویزیت کتان آلمان (بافت دار): این متریال تمام ویژگی های کتان آلمان را دارد با این تفاوت که بافت های آن نسبت به کاتن آلمان درشت تر می‌باشد.

در چاپ کارت ویزیت‌های کتان (مخصوصا زمینه) بهتر است از رنگ ها تیره کمتر استفاده شود.

 

کارت ویزیت گلاسه
  • کارت ویزیت گلاسه: همان طور که از نام این نوع کارت ویزیت مشخص است، این نوع کارت ویزیت‌ها بر روی کاغذ کلاسه 300 گرمی چاپ می‌شوند و پرکاربرد‌ترین و ارزان ترین نوع کارت ویزیت در ایران است. این کارت ویزیت‌ها به صورت تک رو و یا دو رو چاپ شده و با سلفون روی آن را می‌پوشانند.
  • کارت ویزیت گلاسه یو وی : این کارت بر روی کاغذ گلاسه چاپ می‌شود و یک لایه UV بصورت روکش روی آن قرار می‌گیرد. جنس کارت های گلاسه نسبت به بقیه متریال ها نازک تر است اما قیمت بصرفه آن باعث استقبال از آن می‌شود.

 

کارت ویزیت لیبل
  • کارت ویزیت لیبل ویزیتی: لیبل ویزیتی یا همان کارت ویزیت لیبلی یکی از انواع کارت ویزیت یا لیبل‌ها است که در سایز کارت ویزیت طراحی می‌شود و به چاپ می‌رسد. تفاوت عمده لیبل ویزیتی با سایر کارت ویزیت‌ها در ویژگی برچسب‌دار بودن آن است که این امکان را در اختیار تبلیغ کننده قرار می‌دهد که لیبل خود را بر روی سطوح مختلف بچسباند و به نوعی تبلیغات خود را گسترش دهد.

 

چاپ انواع کارت ویزیت

نکته آخر

اگر بدنبال چاپ کارت‌ ویزیت حرفه ای برای مغازه، فروشگاه ، دفتر کار و … هستید مجموعه طرح ترنج می‌تواند بهترین خدمات را در این حوزه به شما ارائه دهد.
همچنین اگر برای سازمان ، شرکت و یا کسب و کار خود به چاپ ست اداری نیاز دارید، صفحه چاپ افست را مشاهده کنید.

کلیدواژه : چاپ افست
طرح ترنج
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *